2010. június 27., vasárnap

Vettel nyerte a valenciai versenyt

Volt ezen a futamon minden ami egy F1 versenyen történhet. Már az elején is tudni lehetett, hogy jó futamnak nézünk elébe de azért egy két dologra nem lehetett számítani. Nagyobb baleset nélkül indultak el a pilóták a rajtrácsról, volt aki enyhén ütközött de sárgazászlós jelzést nem eszközöltek. Webber volt az egyik nagy vesztese a rajtnak ugyanis az ausztrál pilóta a második helyről egészen a kilencedik helyig esett vissza, ezzel is adva egy kis fejtőrést a csapatának, ami taktikát illette. Jarno Trulli volt az aki leghamarabb állt ki, ugyanis megrongálódott az első vezetőszárnya és ezt kellett kicseréljék.
Hamiltonnak is volt egy kisebb koccanása Vettellel de nem kellett kiállnia. A 9. körnél jártak a versenyzők amikor egy hatalmas baleset miatt kellett beküldeni a bíztonsági autót. Webber futott bele hátulról Kovalainenbe aminek az lett a következménye hogy a Red Bull a levegőbe repült leszakítva egy reklámtáblát, leírva egy teljes fordulatot a levegőben, majd a tetejére esett ezután pedig helyreállt rendes állapotába, még éppen idejében mert így még fékezni tudta az autót Webber, ami ezekután nagy tempóval a gumifalban landolt.




Ezután kezdődött a nagy káosz, ugyanis mindenki a boxba hajtott kerékcserére. Mindenki megoldotta a kerékcserét és kijavíttatta a kisebb nagyobb sérüléseit.
Schumacher versenye is jól alakult de miután kihívták egy teljesen fölösleges kerékcserére és el kellett engedje a teljes mezőnyt a bokszutca kijáratánál utána már csak sodródott a mezőnnyel. Picivel később újból kihívták a németet de ez már mondjuk érthető volt hiszen vissza kellett rakják a kemény keverékű gumit, és így végűl ugyanott fejezte be a versenyt ahol elkezdte.
A következő érdekes szituáció akkor történt amikor a versenybírák közölték, Hamiltonnal kapcsolatban vizsgálódnak, annak okán hogy a mclarenes egyszerűen megelőzte a safety car-t nem pedig beállt mögéje ahogy azt a szabályok kötelezővé teszik ilyen esetben. A büntetés volt a legérdekesebb, hiszen Hamilton kapott egy bokszutca áthajtásos büntetést aminek a követkeménye számára annyi lett csupán, hogy nagyobb lett a távolság közte és Vettel között, viszont pozíciót nem vesztett.
A Ferrari egyenesen botránynak nevezte azt ami a versenyen történt, kifogásolták a Hamilton számára kiírt büntetést ami tulajdonképpen semmi büntető jellegel nem bírt utólag.
A büntetések utólag szinte a mezőny felét érintették, a safety car ideje alatt történtek miatt. Utólag mindeki jelentéktelen 5 másodperces büntetést kapott ami nagyban nem módosította a végső sorrendet.
Vettel tehát rajt-cél győzelmet aratott, őt követte Hamilton a második , és Button a harmadik helyen. A 4. helyre meglepő módon Rubens Barichello került a Williams - el. Igaz ugyan, hogy a tavaly Barichello megnyerte a versenyt de az akkori autója messze jobb volt mint a mostani Williams Cosworth.
Kobajasi Kamui volt a nagy meglepetés, hiszen egészen az 53. körig a harmadik helyen autózott majd a kötelező kerékcseréje után visszaesett a 9. helyre, viszont az új lágyabb gumikkal előbb Alonson majd kesőbb Buemin áthaladva végűl a 7. helyen végzett.
A világbajnoki ranglistán Hamilton növelte előnyét és 127 pontal az első helyen áll.Őt követi Button 121 majd Vettel 115 pontal.
A Mclaren a csapatok ranglistáján is növelte előnyét és 248 pontal vezet a 218 pontal második Red Bull Racing előtt.Harmadik a Ferrari 165 pontal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése